fbpx

Yeni bir ev aldınız ya da kiraladınız. Yeni evinizde, yeni bir hayata “Merhaba!” demek için günleri sayıyorsunuz. Ama yapılması gereken o kadar çok şey var ki. Üstelik, fatura aboneliklerinin yeni adrese nakledilmesi gibi iş saatlerinde halledilmesi gereken işler de cabası. Peki, yalnızca hafta sonu tatillerinizde bütün bu işleri nasıl halledebileceksiniz?

İster ev sahibi, ister kiracı olun yeni bir eve taşınmanın telaşı, taşınma öncesi ve sonrası yapılacak işler öyle bir ya da iki güne sığacak, hafta sonu içinde hallolacak işlerden kesinlikle değildir.

Şöyle bir düşünecek olursak; eşyaların bir arada toplanması, kolilenmesi, elektrik, su, telefon, internet gibi tüm faturalı aboneliklerin yeni konuta transferi, yeni konuttaki giderilmesi gereken, ihtiyaç varsa tadilatının yapılması, taşınma vesaire sayılabilir. Okullarının değiştirilmesi gereken çocuklarınız da varsa durum ayrı bir cehennem haline dönüşebilir. Daha önce taşınma deneyiminiz olduysa, bu süreçte hesap edilmeyen ve zaman alan pek çok uğraşılması gereken detayın çıktığını da bilirsiniz. Eğer bir yandan da çalışıyorsanız bütün bu işleri tamamlayabilmek için akla karayı seçer, iş yerinizle problem yaşayabilirsiniz.

Son yıllarda kentsel dönüşüm, değerlenen bölgelerde kira rayiçlerinin artması, gayrimenkul sektörünün gelişmesi gibi çeşitli nedenlerle evini taşıyan insan sayısında ciddi bir artış gözlemlenmekte. Evlerini taşıyan insanların önemli bir kitlesi herhangi bir şirket adına çalıştığını örnek verirsek, bu da çok fazla kişinin taşınma döneminde belli bir süre izin alması gerekliliği anlamına gelir. Peki, çalışanlar için bir taşınma izni yok mudur? Esasen İş Hukuku’nda ev nakliye izni olarak düzenlenmiş bir izin maalesef ki yer almıyor. Buna göre işverence gerek hizmet sözleşmesi gerekse toplu sözleşme ile kararlaştırılacak.

 


0 yorum

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.