fbpx

Yavuz Sultan Selim Köprüsü açılmadan evvelce kamyonların kent içi trafiğine giriş saatleri sınırlıydı. Sabah 06:00 ile 10:00 saatleri ve akşam 16:00 ile 22:00 saatleri arasında trafiğe çıkmalarına yasak getirmişti. Bu yasak namacıylaiyle kamyonlar İstanbul’da istedikleri saat Anadolu ya da Avrupa Kıtasına geçemiyorlardı. Kısıtlamam taşımacıler amacıyla iş kayıbına namacıyla oluyordu.

3. Köprünün açılmasıyla Anadolu Avrupa yakası arası geçiş yasakları kalkmış oldu. Şehir içi taşımacılık birazda rahatladı en azından geçiş saatini geride bıraktığımız taşımacı diğeri yakada mahsur kalmaktan kurtuldu. Fakat köprü bağlantı yolları şimdilik tam olarak bitmediğinden hala problemlar yaşanıyor. Bağlantı yollarındaki çalışmalar devam ediyor ve bu problemlarda giderilecektir.

Şuan en büyük problem ücret gişelerinde yaşanıyor. Gişelerin tam olarak hazır olmaması namacıylaiyle nakit ödeme yaparak gişeden geçebiliyorsun. Nakit ödemeler vasıta kuyruklarının uzamasına namacıyla oluyor. İki gişeden geçmek henüz bir hayli süre kayıbına namacıyla oluyor. Bu problemda giderilebilir bir problem olarak duruyor.

Nakliyat firmalarının bundan sonra Fatih Sultan Mehmet köprüsünü kullanmaları yasak. Bu halde köprüden geçmek amacıyla gidilen ve yine kent amacıylae dönmek amacıyla kat edilen ekstra uzaklıkler kent amacıyla taşımacılık fiyatlarına direkt olarak yansıyacak gibi duruyor. Çünkü 3. Köprü ile taşımacınin Avrupa Asya arası geçişi amacıyla kat edeceği uzaklık 4 kat artmış halde. Bu hal Avrupa Asya ya da Asya Avrupa arası taşımacılık fiyatlarını arttıracaktır. Aşağıdaki görselde 2. Köprü ile 3. Köprünün kullanılması hallerinde kat edilecek uzaklıkleri görebilirsiniz. 3. Köprü kullanıldığında Şişli Kadıköy arası uzaklık 110 km iken, 2. Köprüde aynı ilçeler arası uzaklık 28 km aradaki fark nerdeyse 4 kat.

Bu ekstra uzaklıkler üstüne yeni köprünün gidiş dönüş ve otoyol ücretleri eklenince taşımacınin sırtındaki yük iyice artıyor. Bu iki hal neticesi taşımacılık firmaları ekstra 300 TL harcama gerçekleştirme mecburiyetinde kalmışlarıdır. Tabi bu ekstra maliyet kent içi taşımacılık fiyatlarına direkt olarak yansıyacaktır.

İki köprü

Geçiş yasakları kalktı fakat uzaklıknin bu kadar yükselmesi kent içi taşımacılık yapan her taşımacıyi kara kara düşündürüyor. Köprü trafiğinden kurtulan taşımacıler şimdiki hali eskisiyle kıyaslamaya gidiyor. Kimisi yeni halden memnun iken kimisi de bu kadar uzaklıknin çok çok bulunduğu yönünde… Hem de köprü ve otoyol ücretlerinin çok çok bulunduğunu düşünene taşımacı adedi da hiç hafife alınmayacak kadar çok.

3. Köprünün kesilen ağaçlara karşı en kuvvetli savunması trafikte boş boş bekleyip etrafa salınan egzoz gazının azalacağıydı. Fakat uzaklıknin dört katına çıkması ile bunun o kadar da kuvvetli bir savunma olmadığını düşünmeye başladım.

Artık İstanbul’un iki yakası arasında gerçekleşecek taşımalar kentlerarası taşımacılık niteleliğinde olacak. Çünkü 3. Köprü ve otoyol ücretleri ile gidilen uzaklıknin yükselmesi taşımayı kent içi bir nakliyeden çok kentlerarası bir nakliye mevkisine getirmiştir. Artık İstanbul’u Avrupa ve Asya olarak iki değişik kent olarak ele almalı ve bu tarafta bütçeyi saptamak daha iyi olur.


2 yorum

Sinan okur · Aralık 25, 2017 6:48 pm tarihinde

3 köprü maliyeti baya da yüksek ve çoğu nakliyeciler ceza bile gelmiş nakliye fiyatları 3 köprü nedeniyle her iki yaka yüksek ee bunuda müşteriye söylediğinde müşteri iş vermiyor bakalım hayırlısı güzel makaleniz için teşekkür ederiz.

    Kerem Temur · Aralık 25, 2017 6:54 pm tarihinde

    bizi takip ettiğiniz için biz teşekkür ederiz Sinan Bey

Bir Cevap Yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.